Newsletter 4

November 2024

1. Magyarország – Nyíregyháza

  • Filmklub a fenntarthatóságról: A diákok megtekintették az “A Plastic Ocean” című filmet, amely a műanyagszennyezés hatásait mutatja be, valamint az “If You Give a Day” című filmet, amely a közösségi faültetés pozitív hatásait vizsgálja.
  • Sciacca találkozóra való előkészületek: A diákok a fenntarthatóság történetéről és ökológiai lábnyomukról készítettek kérdőíveket és előadásokat.

2. Szlovákia

  • Nyílt nap a fenntarthatóságról (november 6.): Az iskola nyílt napján bemutatták a fenntarthatósági projektjeiket, valamint beszámoltak a szicíliai találkozóról.
  • Podcast a szicíliai találkozóról: A diákok egy podcastot készítettek, amelyben megosztották tapasztalataikat.
  • TikTok videó a hulladékválogatásról: A diákok egy videót készítettek az iskola szelektív hulladékgyűjtési gyakorlatáról.
  • Európai Hulladékcsökkentési Hét (november 22.): Online előadás az élelmiszerpazarlás csökkentéséről.
  • CO2-lábnyom felmérés és kiértékelés: A diákok kérdőíveket töltöttek ki és az eredményeket kiértékelték.
  • Energoland-látogatás: Oktatási kirándulás a Mochovcei interaktív oktatási központba.

3. Görögország – Larissza

  • Sicíliai előkészületek: A diákok kutatásokat végeztek és prezentációkat készítettek az ökológiai történelmükről.
  • Városi környezeti projektek: A diákok az önkormányzattal együttműködve faültetést végeztek és zöldterületeket alakítottak ki az iskola udvarán.
  • Strandtakarítás és újrahasznosítási akciók: A diákok a helyi I-Sea szervezettel együtt strandtakarítást végeztek és kampányokat szerveztek az újrahasznosítás népszerűsítésére.

4. Olaszország – Sciacca

  • Nemzetközi projekttalálkozó előkészületei: Az iskola megszervezte a vendégek fogadását, szállását és programjait.
  • Fenntarthatósági oktatási programok: Az ökológiai lábnyom kérdőív kiértékelése, a fenntarthatóság története, interaktív olasz nyelvóra.
  • Kirándulások és tanulmányi látogatások: A diákok ellátogattak a Lago Arancio víztározóhoz, a Montevago termálfürdőbe és az UNESCO világörökségi Templomok Völgyébe.

Záró gondolatok
A programok sikeresen hozzájárultak a diákok környezettudatos gondolkodásának fejlesztéséhez. Az iskolák közötti nemzetközi együttműködés tovább erősítette a fenntarthatóság fontosságának tudatosítását.