Newsletter 10

Örömmel osztjuk meg veletek a legújabb projekttevékenységeinket, amelyek a fenntartható fejlődést és a környezettudatos életmódot helyezik középpontba. Minden partnerországban aktívan dolgoztunk különböző kezdeményezéseken, hogy a környezetvédelem iránti elköteleződésünket megerősítsük.

Szlovákia: Műanyagmentes hónap és interaktív tanulás

A szlovák partneriskola részt vett a „Március – műanyagmentes hónap” kampányban. A diákok oktatóvideókat néztek meg a műanyagok káros hatásairól, majd online kvízeken és játékokon keresztül mélyítették el tudásukat.

A fenntarthatósági akció részeként ellátogattak egy csomagolásmentes boltba, ahol saját tárolóikba vásárolhattak különféle élelmiszereket és tisztítószereket. A kezdeményezés TikTok-videók és podcast formájában is megjelent, hogy minél több emberhez eljusson az üzenet​.

Olaszország: WWF-elnökkel találkozó és szemétszedési akció

Az olasz partneriskola vendégül látta a WWF Szicília elnökét, Giuseppe Mazzotta professzort, aki a diákokkal a környezetvédelem fontosságáról és a fenntartható jövőről beszélgetett. A találkozót követően a diákok aktívan részt vettek egy szemétszedési akcióban, ahol a hulladékot különböző kategóriákba válogatva gyűjtötték.

A nap végén az iskola igazgatónője, Maria Paola Raia, elismerését fejezte ki a diákok elkötelezettségéért, és kiemelte az ilyen kezdeményezések jelentőségét a fenntartható szemléletformálásban​.

Görögország: Geopark, újrahasznosított alkotások és fenntarthatósági kutatások

A görög partneriskola számos kreatív és tudományos projektet valósított meg a fenntarthatóság jegyében.

  • Társasjátékot készítettek újrahasznosított anyagokból, amely a fenntartható fejlődés és környezetvédelem témáját dolgozza fel.
  • A Meteora Geoparkba látogattak, ahol a helyi flóra és fauna megfigyelése során a természetvédelem fontosságát tanulmányozták.
  • Kézműves projekt keretében gyógynövényeket és felhasználási módjaikat mutatták be művészeti alkotások segítségével.
  • Újrahasznosított anyagokból készült ruhák bemutatója, valamint komposztálási szeminárium is szerepelt a programban.
  • A diákok részt vettek egy nemzetközi fenntarthatósági hálózatban, amely az iskolák közötti együttműködést segíti elő​.

Magyarország: Kutatás, filmklub és fenntarthatóbb iskola

  • A magyar iskola folytatta kutatómunkáját, amelynek során a diákok olyan vállalkozásokat vizsgáltak, amelyek jelentős lépéseket tesznek a fenntartható környezet érdekében. A kutatás eredményeit prezentációkban mutatták be, különös figyelmet szentelve olyan vállalatoknak, mint a LEGO és MICHELIN.
  • Filmklubunk új csoporttal indult újra, lehetőséget biztosítva az új tagoknak, hogy megismerjék a környezetvédelemmel kapcsolatos filmes alkotásokat.
  • A tanári közösség sem tétlenkedett: egy természetjáró túrán vettek részt Kerekkőn, a Zemplénben, amelyet egyik kollégánk szervezett és vezetett.
  • Emellett meghirdettük a “Zöldebb suli, jobb suli” közösségi pályázatot, amelyben diákjaink ötleteikkel járulhatnak hozzá iskolánk fenntarthatóbbá tételéhez. A tanári munkacsoport folyamatosan egyeztet az iskola tantermeinek átalakításáról, amely falfestést, padló újragondolását, bútorok és dekorációs elemek megújítását is magában foglalja.

A fenti projektek mind azt mutatják, hogy a fenntarthatóság terén az egyéni és közösségi kezdeményezések egyaránt fontosak. Büszkék vagyunk diákjainkra és tanárainkra, akik aktívan dolgoznak egy zöldebb és fenntarthatóbb jövőért!

Maradjatok velünk a következő hírlevélben is, ahol újabb izgalmas projektekről számolunk be!

Fenntarthatósági csapat