2024. március 25. és 29. között Patrasban, Görögországban voltunk az Erasmus+ program keretein belül. Utazásunk célja hospitálás volt és a Peiramatiko Gymnasio Panepistimiou Patron látott minket vendégül.
Mentorunk Johanna Chardaloupa volt, aki több évtizedes szakmai múlttal rendelkezik oktatási módszerek terén.
Digitális oktatási felületekkel ismerkedtünk meg tanítási órák keretében. Olyan kooperatív tanítási módszerekhez alkalmas eszközöket ismertünk meg, mint a Canva, amiben a tanulók közösen tudtak egy projektben dolgozni. Képeket szerkesztettek és készítettek Innovatív módon használták a QR-kódot is. Az E-book használatával a tanulók közösen tudtak dolgozni és saját történetként készítve sajátították el a tananyagot. A hospitálásokon 12-15 éves korosztály óráit nézetük meg.
Német órákon két osztály óráit látogattuk meg többször, így lehetőségünk volt arra, hogy a munkafolyamatokat végig kísérjük az adott témákkal kapcsolatban. A 12. éves korosztálynál az állatok és tulajdonságaik voltak a téma, ezen kívül a színek ismeretét mélyítették még el. A diákok Canvával készítettek német nyelvű videókat. Minden diák egy állatot mutatott be, majd ezeket közösen elemezték. A munkafolyamat tervezésébe, megvalósításába, és bemutatásába is betekintettünk. A 15 éves korosztálynál a QR-kód offline felhasználásával ismerkedtek meg a diákok, majd otthon nyelvtani feladatlapokat kellett ezzel a technikával készíteniük.
Görög órákat látogattunk szintén 12 éves és 15 éves diákoknál. A 12 éveseknél Aesopus meséit fordították le ógörög nyelvről újgörögre. A következő órán gondolattérképeket készítettek az történettel kapcsolatban, és ennek segítségével elemezték. A 15 éves korosztály görög óráin különböző önéletrajz típusokkal
ismerkedtek meg, a következő órákra ezeket kellett elkészíteniük, egymásnak bemutatniuk. Az önéletrajzokat a tanár mellett a diákok is értékelték.
A görög órákon megismert diákoknak az angol óráiba is betekintést nyertünk. Mind a két osztályban Canva segítségével Erasmus+ programokkal dolgoztak éppen.
Tananyag fejlesztéshez gyűjtést végeztünk a meglátogatott múzeumokban és régészeti lelőhelyeken. Az athéni Akropoliszt és múzeumot. Korinthoszban az Apollóntemplomot és a függetlenség napi felvonulást és a korinthoszi-csatornát. Patraszban a helyi múzeumot és középkori erődöt. Az Olümpiában a régészeti lelőhelyet és a stadiont. Az epidauroszi színházat, ahol a feleségem Homéroszt szavalt és Aszklépiosz-szentélyt. A mükénei erődöt és múzeumot. Ezekkel az
anyagokkal színesebb, élménydúsabb, részletesebb ismeretekkel ismerhetik meg az európai kultúra alapjait.
A történelem órák anyagát tudjuk élményszerűen átadni, a képeket forrásként használni. A gyűjtött anyag egy részét az elméleti testnevelésen az olimpiáknál is fel tudják használni, illetve a vizuális kultúra tanításához is jól használható a fotók nagy része. Az epidauroszi színház igazán érdekes volt, mivel itt saját tapasztalatot
szerezhettünk arról, hogy milyen volt ezeknek a színházaknak az akusztikája. Az erről készült videót magyar irodalom és történelem órákon is tudjuk majd használni.
A job shadowingon részt vevők: Heiner Ferenc és Tamás Melinda.