November 2024
1. Magyarország – Nyíregyháza
- Filmklub a fenntarthatóságról: A diákok megtekintették az “A Plastic Ocean” című filmet, amely a műanyagszennyezés hatásait mutatja be, valamint az “If You Give a Day” című filmet, amely a közösségi faültetés pozitív hatásait vizsgálja.
- Sciacca találkozóra való előkészületek: A diákok a fenntarthatóság történetéről és ökológiai lábnyomukról készítettek kérdőíveket és előadásokat.
2. Szlovákia
- Nyílt nap a fenntarthatóságról (november 6.): Az iskola nyílt napján bemutatták a fenntarthatósági projektjeiket, valamint beszámoltak a szicíliai találkozóról.
- Podcast a szicíliai találkozóról: A diákok egy podcastot készítettek, amelyben megosztották tapasztalataikat.
- TikTok videó a hulladékválogatásról: A diákok egy videót készítettek az iskola szelektív hulladékgyűjtési gyakorlatáról.
- Európai Hulladékcsökkentési Hét (november 22.): Online előadás az élelmiszerpazarlás csökkentéséről.
- CO2-lábnyom felmérés és kiértékelés: A diákok kérdőíveket töltöttek ki és az eredményeket kiértékelték.
- Energoland-látogatás: Oktatási kirándulás a Mochovcei interaktív oktatási központba.
3. Görögország – Larissza
- Sicíliai előkészületek: A diákok kutatásokat végeztek és prezentációkat készítettek az ökológiai történelmükről.
- Városi környezeti projektek: A diákok az önkormányzattal együttműködve faültetést végeztek és zöldterületeket alakítottak ki az iskola udvarán.
- Strandtakarítás és újrahasznosítási akciók: A diákok a helyi I-Sea szervezettel együtt strandtakarítást végeztek és kampányokat szerveztek az újrahasznosítás népszerűsítésére.
4. Olaszország – Sciacca
- Nemzetközi projekttalálkozó előkészületei: Az iskola megszervezte a vendégek fogadását, szállását és programjait.
- Fenntarthatósági oktatási programok: Az ökológiai lábnyom kérdőív kiértékelése, a fenntarthatóság története, interaktív olasz nyelvóra.
- Kirándulások és tanulmányi látogatások: A diákok ellátogattak a Lago Arancio víztározóhoz, a Montevago termálfürdőbe és az UNESCO világörökségi Templomok Völgyébe.
Záró gondolatok
A programok sikeresen hozzájárultak a diákok környezettudatos gondolkodásának fejlesztéséhez. Az iskolák közötti nemzetközi együttműködés tovább erősítette a fenntarthatóság fontosságának tudatosítását.