A szlovákiai találkozón szerzett tapasztalatok értékelése

1. Általános Értékelés és Tapasztalatok

Az Erasmus+ projekt célja a nemzetközi együttműködés, kulturális tapasztalatcsere és a fenntarthatóság témájának mélyebb megértése volt. A kérdőív alapján a résztvevők nagy többsége pozitív visszajelzéseket adott, és úgy érezte, hogy a program minden szempontból megfelelt az elvárásaiknak.

1.1. Kapcsolatfelvétel és Kommunikáció

  • A diákok 73,9%-a szerint az eTwinning és WhatsApp-on keresztüli előzetes kapcsolatfelvétel „nagyon jól” sikerült, míg 26,1% „jónak” találta.
  • A csoporton belüli kommunikáció szintén pozitív értékeléseket kapott (73,9% „nagyon jó”, 26,1% „jó”), ami azt mutatja, hogy a diákok jól együtt tudtak működni a projekt során.
  • Az Erasmus+ program egyik fontos célja a nyelvi fejlődés volt: minden résztvevő sikeresen meg tudta értetni magát angolul vagy németül a nemzetközi csoportban.

1.2. Csoportdinamika és Beilleszkedés

  • A résztvevők 87%-a „nagyon jól” érezte magát a csoportban, míg 13% „jónak” minősítette az élményt.
  • A diákok több visszajelzésben is kiemelték, hogy új barátokat szereztek, és élvezték az együtt töltött időt.

2. Workshopok és Tevékenységek

A projekt során számos különböző műhelymunkát tartottak (plakátok, videók, podcastok készítése), amelyek során a résztvevők aktívan bekapcsolódhattak a fenntarthatósági témák feldolgozásába.

  • A válaszadók 95,7%-a úgy érezte, hogy teljes mértékben részt tudott venni a workshopokon, ami azt mutatja, hogy a program jól volt szervezve, és mindenki számára elérhető volt.
  • A tanári támogatást szintén rendkívül pozitívan értékelték: a diákok 95,7%-a „nagyon jónak” találta az előkészítést és az utómunkát is.

2.1. Fejlesztési javaslatok a workshopokhoz

Több gyakorlati feladat: Bár a résztvevők aktívan bekapcsolódtak a műhelymunkákba, érdemes lenne még több interaktív elemet beépíteni, például közös projektek készítését vagy szimulációs játékokat.
Nyelvi előkészítő foglalkozások: Annak érdekében, hogy mindenki komfortosan érezze magát, lehetne előzetes nyelvi készségfejlesztő tréningeket szervezni, különösen azok számára, akik kevésbé magabiztosak az angol vagy német nyelvhasználatban.

3. Kirándulások és Kulturális Programok

A projekt során számos izgalmas helyszínre látogattak el a diákok, amelyeket a többség nagyon pozitívan értékelt.

  • A diákok 91,3%-a szerint a Chopok-hegy, a barlangok és a bölényrezervátum látogatása „nagyon érdekes” volt.
  • A fenntartható sportkomplexum látogatása izgalmasnak bizonyult, bár a vélemények kissé megoszlottak: 52,2% szerint „izgalmas” volt, míg 47,8% „érdekesnek” találta.
  • A bratislavai kirándulás és az egyéb városnézések szintén nagy sikert arattak.

3.1. Fejlesztési javaslatok a kirándulásokhoz

Több szabadidő beépítése: Néhány diák jelezte, hogy kevés volt a szabadidő, ezért érdemes lenne több lehetőséget biztosítani arra, hogy önállóan is felfedezhessék a várost vagy a környéket.
Rövidebb buszos utak: A hosszú utazásokat sokan fárasztónak találták, így érdemes lenne több rövidebb kirándulást szervezni vagy a közlekedést optimalizálni.

4. Összefoglalás és Fejlesztési Javaslatok

A kérdőív eredményei alapján az Erasmus+ hét rendkívül sikeres volt. A diákok élvezték a programokat, új barátokat szereztek, és aktívan részt vettek a fenntarthatósági témák feldolgozásában. A legpozitívabb visszajelzések az alábbi területeken születtek:
✅ Kiváló csoportdinamika és együttműködés
✅ Magas szintű nyelvi kommunikáció angolul és németül
✅ Sikeres és élvezetes kulturális programok
✅ Aktív részvétel a workshopokon
✅ A tanárok támogató szerepe

4.1. Javaslatok a következő Erasmus+ találkozóra


🔹 Előzetes nyelvi előkészítő foglalkozások a magabiztosabb kommunikáció érdekében
🔹 Több szabadidő beépítése a programba
🔹 A hosszú buszos utak csökkentése vagy jobb ütemezése

Összességében elmondható, hogy a program elérte célját, és a résztvevők számára felejthetetlen élményt nyújtott. Az apróbb módosításokkal még gördülékenyebbé és élvezetesebbé lehet tenni a jövőbeli Erasmus+ projekteket